Friday, November 28, 2008

Poem

Your Name
I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,
and forever it will stay.
- Jessica Blade -

custom image

Masa saya di sekolah rendah dulu dalam mata pelajaran English, ada satu masa yang cikgu English akan mengajar Poem atau Poetry. Di sekolah saya dulu nie kira wajib dipelajari mungkin sebab dulu sekolah Convent kot (sekarang ada tak lagi baca poem nie, rasanya kalo ada pun tak la sampai satu masa untuk poem je kan). Jenuh jugak la nak baca dan hafal poem nie dengan gayanya sekali. Bila exam tak kira la pertengahan atau akhir tahun, semasa exam subjek lukisan cikgu akan panggil la sorang-sorang ke depan untuk recite atau baca poem depan dia. Jenuh la nak ingat poem-poem nie. Bila naik darjah semakin panjang poem nie. Bagi kawan-kawan yang pandai English, nie semua tak de masalah tambah pulak yang selalu masuk pertandingan membaca poem. Tapi bagi saya dan kawan-kawan yang sebaliknya tu hmmm..... memang la seksa jugak. Tue la bila jumpa poem selalu ingat masa belajar poem di sekolah rendah dulu.

2 comments:

hazlin said...

kita kat sekolah dulupun cam tu gak. Lagi panjang poemnya. Julius ceaser dan yg gajah ngan org buta tu. tp best terasa cam omputih.

kita dah balik laaaa. boleh merambu sampai isnin. sbb selasa nak stat keje lain lak...

siti_m said...

lin..
ingat balik zaman sekolah dulu seronokkan? tapi tue la berbeza dulu ngan sekarang.
mesti sakan blogging ye pas nie mungkin susah sikit kan.