Wednesday, February 25, 2009

Apa Pun Yang Terjadi...

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti.....
Dalam hidup, kita akan selalu diasak dengan pelbagai cabaran dan dugaan. Tue semua permainan kehidupan yang perlu ditempuhi tanpa putus asa dan berhenti dipertengahan jalan. Lirik lagu Siti Nurhaliza nie selalu dimainkan dalam drama Spa Q2. Dengar-dengar best jugak liriknya dan boleh dijadikan panduan...

Lamanya tak menjenguk ke sini. Tengok chatter box macam-macam message yang ditinggalkan... Terima kasih kerana meninggalkan pesanan dan komen, semuanya amat dihargai. Tapi diharapkan selepas ini kalau boleh tidak ada lagi message yang boleh menyinggung perasaan orang dan yang sewaktu dengannya (tapi.... jangan la lepas nie tak nak tinggal komen pulak ye...). Kalau nak komen lagi dan panjang-panjang boleh email kepada saya.

Mula-mula memang sibuk dengan kerja-kerja sekolah yang perlu diselesaikan tambahan pula mesyuarat untuk satu jawatankuasa di mana saya menjadi setiausahanya dipercepatkan... jadi kelam-kabut jugak la nak menyiapkan semua tue. Sepatutnya mesyuarat yang dicepatkan akan berlangsung hari ini 25 Februari tetapi sebab sesuatu yang tak dapat dielakkan maka akan dijalankan esok. Lega jugak sebab boleh selesaikan kerja-kerja yang ada sikit lagi tue yang tak dapat diselesaikan hujung minggu yang baru nie.
Nie la yang perlu disediakan seperti kertas kerja, jadual, borang-borang instrumen dan file. Selepas siap dan diperbanyakkan maka semua nie perlu disusun di dalam file. Tapi semua nie bukan la masalah besar sebab tugas nie adalah tahun ketiga saya memegangnya.
Yang berterabur nie adalah file yang dah siap sebenarnya cuma tertinggal satu bahan lagi tak dimasukkan jadi sebab tu la meja tu jadi macam nie.
Memang mulanya berniat untuk update blog nie hujung minggu yang lalu tapi sebab ada kekangan maka sepanjang hujung minggu yang baru lalu bermula hari Sabtu sampai semalam Selasa di sini la saya berada di Kangar, Perlis.
Jalan nie di lalui sebanyak 3 ke 4 kali sehari untuk ke Hospital Tuanku Fauziah, Kangar.
Berada di Kangar kerana Abah kurang sihat dan berada di Hospital ini.Wad nie adalah tempat Abah ditempatkan yang terletak berhadapan dengan bangunan di atas tadi.
Di belakang pintu di sebelah kiri adalah tempat katil Abah.
Nie pulak biodata pesakit yang diletakkan di atas kepala katil. Alhamdulillah Abah telah dikeluarkan dari hospital semalam tapi badannya masih lagi lemah. Didoakan Abah akan segera sembuh dan kembali sihat, kuat dan cergas kembali. Berat hari untuk tinggalkan Abah tapi sebab tugas terpaksa juga kembali ke Manjung. Nanti la entry selanjutnya tentang Abah di hospital akan ditulis lepas nie.
Sekarang ada kerja yang perlu disiapkan. Daaaa....

4 comments:

Habshah said...

Assalammualaikum,

Semuga abah cepat sembuh. Love

siti_m said...

Salam...
Insyaallah sama-sama la kita doakan

ASH said...

Siti,
Dok peghelih kat mana?
Kat manjung ada gak kawan akak. Orang Peghelih suami isteri. Dua dua bekas sekolah Sains Peghelih. Kawan akak tu dok mengajark gak la. Suami dia TNB.

Tengok hospital tu NOSTALGIK la..teringat time sakit perut dan muntah muntah makan KERANG kat Kangark zaman sekolah dulu..cikgu bawak pi hospital tengah tengah malam!

siti_m said...

kak ashley
kat perlis nie rumah abang di taman sri bakau, kangar. akak org sana ke?
saya orang taiping sebenarnya.
kawan di manjung ngajar sekolah mana? kot-kot kenal ke...