Friday, January 30, 2009

Seni atau Membazir

Kalau ke Perlis nie la satu perkara atau keistimewaan yang mungkin tidak ada di negeri-negeri lain. Maaf la kalo kat negeri lain pun ada.., sebab mungkin saya tak sampai lagi atau tak perasan. Flyover atau jambatan di jalan-jalan kat Perlis nie kebanyakkannya dicat atau diwarnakan dan seperti dalam gambar di atas di bawah flyover tue dilukis dengan gambar buah mempelam. Perliskan terkenal dengan buah mempelam harum manis. Lukisan di atas diambil di flyover dekat Pauh. Simpang ke Arau pun ada lukisan pemandangan dan peta Perlis tapi tak ambik gambar sebab masa lalu tue dah gelap.
Di hujung flyover tue dicat dengan pelbagai warna.
Ok nie gambar di bawah flyover tue. Lukisan mempelam tue sebab di bawah jambatan jadi boleh tahan lama kot sebab terlindung dari matahari. Tapi entah la.... memang cantik tapi rasa macam membazir je. Ke aku je yang rasa macam tue???

13 comments:

Brahimnyior said...

Mungkin membazir, mungkin tak. Membazir jika kita memang tak berduit. Perlis kaya kot?

Habshah said...

Assalammualaikum,

memang membazir betul. Duit tu boleh pergi ke lain.

- jinggo - said...

cgu..

tgk kakak dah marah...he...
membazir ke....
saya belum sempat jalan2.....

hazlin said...

memang membazir. baik bagi kat sekolah boleh buat apa-apa yg patut.

siti_m said...

Brahimnyior
kat mana kayanya Perlis?? satu lagi flyover tue letaknya di jalan yang sunyi... kete yang lalu lalang tak sempat nak nikmati seni tue

siti_m said...

setuju dengan pendapat Puan Habshah dan lin banyak lagi perkara boleh buat dari mengecat flyover dan jambatan

siti_m said...

jinggo
saya sebab bapa ada di Perlis dengan abang tue yang ke sana kalau tidak entah sampai ke tak

ummi afifah said...

mungkin depa prabih stok cat kot.. nak elak membazir tapi dah salah tempat la..

siti_m said...

ummi afifah
mungkin la kot cat banyak lebih so pegi la cat jambatan dan flyover.... marah org Perlis nanti oppss...

Tukang cerita said...

heheheee...
ilah baca nih, marah dia, eheks!
:)

ashley said...

Patutnya cat tu digunakan untuk cat sekolah lama akak (eerr should I call myself auntie)..ha ha..
depa salah tempat!

Nanti tanya kengkawan tu sapa dapat kontrak cat bawah jambatan tu..smile!
Ish ish ish..

siti_m said...

Tukang cerita
nanti akak cakap kat dia... tengok dia marah ke tak... hehehe....

siti_m said...

ashley...
sekolah kat mana dulu???
tue la yang jadi pertanyaan sapa dapat kontrak?? nie flyover kat padang besar siap nanti orang perlis cat ke tak???