Wednesday, December 31, 2008

Selamat Tahun Baru 2009

Tahun baru merupakan sempadan masa yang memisahkan antara satu detik dengan detik yang lain. Cuba kita hayati kata-kata di bawah ini semoga dapat sedikit sebanyak memberi keinsafan kepada kita dalam mengharungi tahun hijrah 1430 dan tahun masihi 2009.
Mungkin kapas yang yang akan membuat kain kapan kita telah dituai.
Dan telah dipintal menjadi benang.
Dan ditenun untuk menjadi kain kapan kita dalam tahun 2009.
Mungkin juga kain kapan yang akan kita gunakan telah berada di kedai kain dalam daerah kita. Menunggu masa kematian kita sahaja, agar dapat dibeli.

Kalau kita tahu ladang kapas yang mana, sudah tentu kita akan berusaha untuk membeli ladang tersebut.
Dan kita akan menggantikannya dengan tanaman jagung.

Tapi, mungkin juga kematian kita kerana tercekik tongkol jagung dari ladang kita di luar negeri..

ladang kapas

12 comments:

Habshah said...

Assalammualaikum,

Selamat tahun baru, semuga bertambah rezeki dan ceria selalu. Semuga dapat berjumpa lagi.

love you always.

ummi afifah said...

slmt thn baru kak yam.. cantik tul pokok kapas..

- jinggo - said...

selamat tahun baru cgu : semuga biar apa dan bagaimana pun hidup yang datang - kita bersangkabaik dengan semua keadaan...dan tak lupa : selamat kembali ke sekolah.

TERA said...

salam pg siti_m, pekaba arini?? Tera ucapkan selamat tahun baru 2009, moga mendapat kerahmatan melimpah ruah dan gembira di sisi keluarga dan rakan taulan.

Tera br dpt tau Pn Habshah tu umi siti_m, tak sangka pulak pusin2 jumpa sedarah sedaging... terasa sgt menyentuh perasaan.

Alangkah kecilnya dunia ini... huhu!

Nnt singgah blog jgn lupa ambik ecard.

hazlin said...

salam tahun baru 2009. moga kerja kita tambah 'cun'!

Tukang cerita said...

salam tahun baghu...
~kain kapan sy dah dituaikah?~

siti_m said...

Pn Habshah
Selamat Tahun Baru Hijrah 1430 dan Masihi 2009. Semoga kita insyaallah akan selalu berjumpa lagi.
Love u too.

siti_m said...

ummi affifah
pokok kapas bila dah jadi kapasnya memang cantik, putih bersih dan sucikan.
Kita manusia yang akan tentukan coraknya bila dah jadi kain putih nanti...

siti_m said...

jinggo
selamat tahun baru juga
semoga apa yang kita azamkan tahun 2009 ini akan tercapai

siti_m said...

Tera
terima kasih kerana menghantar kad dan ucapan. Kepada Tera Selamat Tahun Baru dan Selamat Kembali Bertugas setelah bercuti.
Untuk pengetahuan Tera, Pn Habshah tu kakak saya dan dia pun dan mula berjinak-jinak jadi blogger.

siti_m said...

lin
insyaallah cun macam kita jugak..
ahak..ahak..ahak

siti_m said...

tukang cerita
tak tau la dah dituai ke tidak kain kita tue? Bila fikir2 takut
jugak. Dah bersedia ke aku???