Wednesday, September 9, 2009

Bonus Oh Bantuan Kewangan....

Salam semua.... Hari tue ada buat entry tentang bonus untuk raya kali nie. Tadi dalam berita dah keluar keputusan apa yang ditunggu-tunggu....

Bantuan khas RM500 untuk kumpulan sokongan
PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, hari ini mengumumkan pemberian bantuan khas kewangan RM500 untuk penjawat awam kumpulan sokongan, separuh dibayar sebelum Aidilfitri dan bakinya pada Disember. - Bernama

Jadi kita yang dalam kumpulan satu lagi nie tak ada bantuan atau bonus??? Jadi tak payah raya la ye... Hujung tahun pun tak de ke????? Ish, ish, ish tak patut ....

p/s tetiba rasa nak nanges macam baby kat entry ari tue

12 comments:

- jinggo - said...

RM500...
ramailah yg beraya sakan tahun ni...

imanshah said...

Dah tertulis di azali..kita tak berduit tahun nih..ada la hikmahnya tu

Tukang cerita said...

huhuhuuuu
:(

Zawiyah said...

sedih kan kak? itu la konsep 1 malaysia version naj*b. kalau takde duit sgt, jgn la bagi kat mana2 kumpulan. dah mcm ni kan ada yg kecik ati. apa la justifikasi buat macam tu kan..tak paham2

Anonymous said...

Pelik tapi itulah hakikat....
Slogan 1 Malaysia ....satu Kumpulan perjawatan awam!!!!!
Yang pasti "kumpulan sokongan" ni...sejak zaman Pak Lah dah didodoi - dodoikan!!!!Dengan kenaikan gajinya tak sepadan dengan kelulusan yang ada...kalau macam ni tak yahlah nak belajar melangitnya....pandai cakap, pandai ampu dapatlah ganjaran...macam presiden CUEPAC*** tu juga...

Anonymous said...

agree with anonymous!!.belajar punya la pulun...keja pun pulun...tp tak setimpal dgn apa yg dicurahkan. so lepas ni pakat2 la tak yah keja pulun2. mmg pelik di awal pemerintahan NR n RM! kalau nak adil sgt...bg je la bonus tu ikut gj basic min. (eg: rm1500 ke bawah ke) itu baru adil...kump sokongan pun ada yg gj dah tgi2 kalahkan gaji yg kump satu lg.

Mazlina my said...

Kak yam,

Agaknya Najib kata... Kalo aku bagi bonus pun, BN tetap kalah... Tak bagi pun kalah jugak... Lebih baik aku tak yah bagi...


Huhuhu.... :-(

Anonymous said...

Salam....

Lagi buat macam ni, nak menang pun akan kalah.......kalau kalah pun lagi...........teruk kalahnya!!!!
Jadi, kena pandai-pandailah pujuk hati rakyat yang dah lama terguris dan semakin diguriskan dengan tindakan kadang-kadang sangat-sangatlah menguriskan....

ummi afifah said...

emm...malas nak pikir, lagi pikir, lagi nyampah...hee..hee...

ashley said...

Ramai yang sedih?!
.
.
hmmmm..
Doa dapat bonus di masa lain.

Anonymous said...

elelelel..kumpulan yang xde dpt tu..xyah ler merajuk..gaji dah ler besar..masi nk bekira lagi..xmenghargai sumbangan Kumpulan sokongan Langsung..ape daaaaaaaa

Anonymous said...

Salam...

Dah banyak sangat tak berkiranya, tu!!!...itu sebab orang yang sepatutnya "ambil kira" tu, buat- buat kira tak perlu ambil kira...dah tak tau nak kira-kira ke....berapa kali yang na dikira tak payah ambil kira kumpulan yang konon-kononnya tak perlu ambil kira niiii......