Saturday, July 4, 2009

Kerja

Salam semua... 3 Julai satu tarikh yang keramat sebab pada tarikh tue la saya melaporkan diri untuk mula berkhidmat di sekolah ini (entry nie terlambat sikit). Pejam celik, pejam celik sekejap je tarikh nie menjelma kembali. Masih teringat lagi masa mula-mula melaporkan diri. Masa dapat surat penempatan, saya masih lagi di Kuala Lumpur untuk satu kerja sementara dan tarikh untuk melaporkan diri pun tak sampai seminggu. Cepat-cepat balik ke kampung di Taiping untuk membuat persiapan memulakan kerja dan syukur sangat-sangat sebab di tempatkan di Seri Manjung. Jadi tak jauh..... senang nak balik kampung walaupun masa tue Seri Manjung agak asing bagi saya. Sekarang tak lagi la kan.....
Macam-macam dilalui, tahun pertama kerja duduk menyewa di Fasa 3A, bukan senang nak dapat rumah sebab kawasan perumahan tak sebanyak sekarang. Pagi-pagi ke sekolah dengan berjalan kaki dengan ditemani Li Na yang tinggal di rumah berdekatan. Setahun lepas tue "dipaksa" (rasa terpaksa la kan bila disuruh masuk kerana tiada warden perempuan masa tue) masuk ke dalam untuk jadi warden. Saya yang menurut perintah, jadi lain pulak suasananya bila jadi warden. Setelah beberapa ketika baru la dapat keluar dari pagar sekolah dan tinggal di luar semula. Fuhh.... leganya tak dapat nak cerita...
Apapun bersyukur sangat-sangat dengan kurniaan dariNya. Mungkin pada mulanya bukan la kerjaya pilihan tetapi bila diselami dan dilalui beberapa tahun nie rasanya inilah kerja yang akan dilakukan sehingga pencen insyaallah... Tambahan bila tengok kejayaan pelajar-pelajar.....

4 comments:

Habshah said...

Assalammualaikum,

Semuga kerja bertambah mantap. Rezeki ada di mana-mana

Anonymous said...

ya - cepat kan masa berjalan? pejam celik je dah bulan july
selamat bertugas

mrak

kuIna LadyInRed said...

ooo ini en3 terkenang semasa dulu yer...

siti_m said...

Kak Chah
w'salam... Insyallah semoga kita semua semakin berusaha ke arah kebaikan

mrak
dah masuk setengah tahun kedua kan sekarang.... cepatnya...

kulna LadyInRed
kekadang bila tiba tarikh tertentu mesti terkenang sesuatu kan....