Sunday, March 22, 2009

Bismillah Cendol

Hari nie nak buat entry tentang makan-makan lagi. Semalam tak sempat masuk kan entry nie. Sebelum nie saya pernah citer tentang makan cendol di Jo Cendol yang famous di Napoh, Kedah. Ada jugak tentang cendol di Kuala Kangsar. Baru-baru nie masa cuti yang baru lalu cuba jugak cendol di Fatin Corner, Kangar. Orang Kangar mesti tau la tempat nie.
TAPI dalam banyak-banyak cendol yang pernah dicuba tak lawan la cendol nie. Adik saya siap kata "The Best Cendol in Malaysia...." Wah... over taw, tau la orang Taiping... marah orang lain. Tak kira la... tapi orang Taiping mesti tau cendol nie. Memang famous dan sedap.

Nie la kedai cendol tue kecik je tapi ramai pelanggan. Kat kedai nie cuma dijual cendol, laksa dan pasembor. Tapi yang pasti orang ke sini memang untuk makan cendol.
Cendol dengan kacang merah cuma RM1.20. Sapa yang berkunjung ke Taiping cuba la cendol nie, cuba sekali pasti nak lagi.

10 comments:

kuIna Jentayutiara said...

tengok pun dah sedap nie... cendul klu guna ais yg dikisar memang sedap.. tp fatin Cendul guna ais kiub.. tak power sngat

Tera said...

huhu... sedapnye cendol, tera sll kene kat jusco ni je... sedap juge le sesedap herganye, maklum jusco!

siti_m said...

kulna Jentayutiara
cendol fatin corner pekat sangat bagi saya mungkin sebab guna ais kiub kot..

siti_m said...

Tera
datang taiping nanti cuba pulak cendol nie harga murah tapi sedap

Tera said...

tu le... terliur tgk, mujur tk ngidam... hehe

ummi afifah said...

cendol kcg merah satu!!

anahsak said...

Cikgu

Citer pasai makan je... badan I pon dah besar dah ni.

salam
anahsak

ppb_ppkp said...

salam taaaruf...saya org taiping..saya taw gerai cendol tu..tapi xpenah pi...ruginya..
saya menetap di perlis kini..
fatin corner lani dah xsedap mcm dulu..xtaw nape..tekak saya sama kot..

siti_m said...

ppb_ppkb
nanti ke taiping cuba la cendol bismillah nie...
saya selalu ke kangar sekarang, dan bagi saya cendol fatin corner tak sebest cendol bismillah nie.
thanks for visiting

en_me said...

cendol tewww..